کیک عروسی

کیک عروسی

تصمیم گیری راجع به کیک عروسی یکی از بهترین چیزها در برنامه‌ریزی عروسی است. این بهترین بهانه برای امتحان کردن طعم‌ها و خامه‌های مختلف، همه به عنوان تحقیق و جستجو است. در اين مقاله سعي داريم تا کمکي داشته باشيم براي انتخاب کيک مناسب.

جودی می‌گوید: من اهل خانواده‌ای با قنادهای متخصص هستم. من این کار را به صورت تفریحی از اواخر بیست سالگیم شروع کردم و تخصص و شغلم از آنجا آغاز شد. من عاشق درست کردن کیک‌های عروسی هستم. رضایت عروس و دامادها برایم حرف اول را می‌زند. من در فروشم هیچ کدام از مشتریان را تحت فشار قرار نمی‌دهم.

متخصصان در حیطه‌ی تولید کیک می‌گویند که ده کارخانه‌ی اصلی تولید کیک برای زوج‌ها وجود دارد که آنها انتخابشان را برای شیرینی و کیک‌های حقیقتاً خوشمزه و مناسب مراسم عروسی به اتمام می‌رسانند.

 
راجع به سایز شیرینی و نحوه‌ی سرو برنامه‌ریزی کنید

بعضی مردم کیک‌ها را با دسر سرو می‌کنند، بعضی دیگر شیرینی‌های کوچک‌تر را با قهوه سرو می‌کنند و بعضی دیگر هم تکه‌های کوچکی به مهمانان می‌دهند تا به خانه ببرند و همه‌ی این روندها بستگی به سایز کیک‌هایی دارد که شما مدنظر دارید. جودی می‌گوید: تعداد مهمان‌ها و سایز کیک‌هایی که در نظر دارید مدل کیک‌هایی که شما باید از بینشان انتخاب کنید را تحت الشعاع قرار می‌دهند. این روزها بیشتر مردم کیک‌ها را به عنوان دسر سرو می‌کنند یا به همراه چای یا قهوه در آخر مراسم
 
به کارشناسان طراحی کیک اعتماد کنید

اگر به قنادی‌های معتبر مراجعه کنید، آن‌ها مدل‌ها و طرح‌های متنوع و زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند تا شما از میان آن‌ها انتخاب کنید. این آغاز یک همکاری مشترک بین شماست. جودی می‌گوید: گاهی مردم عکسی از طرحی که می‌خواهند را میاورند، که البته کار جالبی است. ما میخواهیم مردم از ما راضی باشند و دقیقا آنچه را که دوست دارند بدست آورند.

به تناسب کیک و مراسم‌تان فکر کنید

اولین چیزی که از زوج‌ها می‌پرسم این است که آیا در مراسمشان دستگاه تهویه هوا وجود دارد یا نه! این موضوع شاید چیزی نباشد که آن ها مدنظر داشته باشند اما برای کیک خیلی مهم است. مثلا کیک بدون پوشش در هوای گرم آب می‌شود. ما باید شرایط محیطی که کیک در آن قرار دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

مزه و طعم‌ها را تست کنید، هردوی شما!

ما در سال ده شب را به ساختن طعم‌ها و مزه‌های تازه و جدید برای کیک‌هایمان اختصاص می‌دهیم. در موارد خاص، دامادها برای مزه و طعم کیک بسیار وسواس به خرج می‌دهند. آن‌ها شاید به اندازه‌ای که به طعم اهمیت می‌دهند به طرح اهمیت نمی‌دهند و خیلی بیشتر از طرح به طعم اهمیت می‌دهند.

طعم‌های متنوع را در نظر بگیرید

کیک‌های عروسی فراتر از طعم‌های سنتی میوه‌ای یا شکلاتی پیش رفته‌اند. پس مطمئن باشید که چه طعمی را برای مراسم ویژه‌تان انتخاب می‌کنید. جودی می‌گوید: ما چندین طعم فوق‌العاده برای کیک مثل فندقی، پرتغالی و قهوه اسپرسو داریم. ما زوج‌ها را ترغیب می‌کنیم تا از طعم‌های میکس استفاده کنند.

به یاد داشته باشید که باید چند عکس با کیکتان بگیرید

اگر شما باهم مشورت می‌کنید. این موضوع را هم در نظر بگیرید که گرفتن چند عکس با کیک، جایگاه عروس و داماد و حتی با لیست پذیرایی جهت نشان دادن تهیه کننده‌ی کیکتان، ارزش خودش را دارد. این کار باعث می‌شود تا بعدها با تعریف و تمجیدهایی درباره ی ظاهر و روند عروسی مواجه شوید. جودی می‌گوید: من در شاخه‌ی گیاه شناسی هم مدرک دارم، پس می‌توانم در کنار کیک، در صورت تمایل زوج‌ها، یک دسته گل طراحی کنم.

درباره‌ی قیمت‌ها سوال کنید

بسیاری از قنادها برای آیتم‌هایی مثل مجسمه‌های روی کیک، ارسال و یا جای کاپ کیک‌ها مبلغ اضافی دریافت می‌کنند. پس اطمینان حاصل کنید که مبلغ کیک چه چیزهایی را شامل می‌شود تا در بودجه‌تان آن را در نظر بگیرید.
 
قیمت‌ها دستتان باشد

درمورد کیک عروسی، هر چقدر پول بدهید همانقدر آش میخورید.  اگر کیک ارزان قیمتی را در نظر دارید، احتمال اینکه قناد ناماهر آن را پخته و با خامه نامرغوب پوشانده و تزیین کرده وجود دارد. من به سختی معتقدم که یک کیک باید به همان میزان زیبایی ظاهری خوشمزه هم باشد. ما همه چیز را تازه تولید می‌کنیم و هیچ کدام از کیک‌هایمان یخچالی نیستند و شما بی‌شک تفاوت را حس خواهید کرد.

 
اگر اهل کیک نیستید اصلا نگران نباشید

میزهای دسر محبوبی را که شامل تنقلاتی مثل براونی، ماکارون (نان شیرینی مرکب از شکر و زرده تخم مرغ و بادام)، کاپ کیک و تارت‌های لیمو تولید می‌کنیم و قطعا این ایستگاه های تنقلات در عروسی‌های مدرن بسیار محبوب هستند. اگر یک کیک سنتی نمی‌خواهید، تنوع‌های بسیاری از اقلام پخته شده مخصوص شب عروسی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها جایگزینی برای کیک در شب عروسی انتخاب کنید.

آلرژی را فراموش نکنید

شاید امکان نداشته باشد تا همه‌ی سلیقه‌های غذایی را فراهم کنید، اما دقیقاً باید از محتوای کیک باخبر باشید تا اگر بعضی مهمان‌ها آلرژی دارند مطلع شوند و جلوگیری کنند. جودی می‌گوید: البته می‌توانیم به زوج‌ها بگوییم چه چیزهایی در کیکشان وجود دارد و همچنین می‌توانیم به طور جداگانه کیک‌هایی با مغزها و عاری از لبنیات (یا سبزیجات) را در صورت لزوم تهیه کنیم.