عکاسی عروسی

 



 
عکاسی عروسی

20نکته آموزشی عکاسی از مراسم عروسی

اگر به تازگی عکاسی از عروسی را شروع کرده‌اید، این مطلب می‌تواند شروع خوبی برایتان باشد. چه به عنوان عکاسی غیر رسمی به دنبال کسب تجربه در این روز بزرگ باشید و یا اگر حتی به دنبال نکاتی برای ارتقای پرتره‌هایتان می‌باشید و باتوصیه های بسیاری آشنا میشوید

نکات عمومی عکاسی از مراسم
در این قسمت به نکات عمومی عکاسی از مراسم عروسی خواهیم پرداخت

1-از دیافراگم باز استفاده کنید
استفاده از بازترین دیافراگم ممکن لنز (برای عمق میدان کم ژرفتر) می‌تواند افکت زیبایی در عکاسی عروسی به وجود آورد و در عین حال که سوژه در فوکوس قرار می‌گیرد، پس زمینه محو می‌گردد. شما باید تلاش کنید تا با دقت بالایی فوکوس را انجام دهید.

2-فلاش با همگام سازی آهسته رو  امتحان کنید

اگر از فلاش استفاده می‌کنید سرعت شاتر را بر حداقل مقدار ممکن (در حدود ۱۵/۱ الی ۲۵/۱ثانیه) تنظیم نمایید تا بیشترین استفاده را از نور محیطی ببرید. همراه با سوژه‌ها حرکت کنید (تکنیک پنینگ) و عکس بگیرید تا حرکت سوژه فریز شده و پس زمینه محو بشه

3-به عروس ژست دهید

برای جذابیت بیشتر عکس از عروس بخواهید تا هنگام در دست گرفتن گل دست خود را خم نکند. در صورت امکان از او بخواهید تا خمی S مانند به بدنش بدهد و به عبارت دیگر به مانند مدلهای لباس ژست بگیرد. از مجلات مد و لباس همچون برای پیدا کردن ایده‌های جدید ژست گرفتن استفاده کند شما می توانید با جستجوی "ژست عکاسی" یا "عکاسی فشن" در لنزک، ایده های جالبی بگیرید.

توجه"راهنمای ژست گرفتن خانم ها – چطور در عکس های عروسیتان خوب دیده شوید" به شما در مورد ژست عکاسی کمک خواهد کرد.

4-به خطوط توجه کنید

از خطوط معماری قوی، همچون ستون‌ها، برای پس زمینه کارتان نهایت استفاده را ببرید. به یاد داشته باشید که اگر پس زمینه را جور نمایید، پیش زمینه به درستی در جایش قرار می‌گیرد و کادربندی خوبی را به وجود می‌آورد. پیش از روز عروسی به گشت و گزار در محل عکاسی بپردازید

5-از الگو های نور خلاقانه استفاده کنید

اگر بیرون از دفتر ازدواج الگوی نور (light pattern) خوبی دیدید، از آن برای افزایش تاثیرگذاری و حس دراماتیک عکستان استفاده نمایید. حواستان باشد که الگوهای نور خیلی سریع پدیدار و ناپدید می‌شوند پس برای ثبتشان باید سریع عمل کنید.

6-در کادربندی زوج خلاقیت به خرج دهید

در زمان عکاسی از عروس و داماد در ماشین عروس سعی کنید در کادربندی آنها خلاقیت به خرج داده و از شیشه ماشین برای کادربندی آن ها استفاده کنید. حتی اگر مشکلی نداشتند، عکاسی داخل ماشین را هم امتحان کنید.

7-دوربین را اریب بگیرید

زاویه دادن به دوربین حسی از حرکت را به عکس اضافه می کند. عکاسی در حالت عمودی و افقی همیشه ضروری نیست و شما می‌توانید با تغییر دادن تراز خطوط کادر نگه داشتن دوربین جلوه متفاوتی به عکس اضافه کنید. البته بهتر است در استفاده از این تکنیک افراط نکنید و بیش از یک یا دو عکس به این شکل نگیرید.

8-به سایه‌ها توجه کنید

اگر روز عروسی نور خورشید شدت بالایی دارد، برای نوردهی بهتر زوجین را به زیر سایه ببرید یا اینکه از فلاش مکمل برای تراز نور صحنه استفاده نمایید.

9-مقداری ماتی یا محو شدگی – blur اضافه کنید

از صحنه‌ رقص عروس و داماد با سرعت شاتر پایین عکس بگیرید تا حسی از حرکت به بیننده انتقال یابد. برای فریز کردن حرکت عروس و داماد، در عین حالی که نور و حرکت محیط را به تصویر می کشید، از ترکیب فلاش و سرعت شاتر پایین استفاده کنید. شما همچنین باید حساسیت ایزوی دوربین خود را نیز افزایش دهید، البته نویز در وضعیت های کم نور فضای بسته بیشتر به نظر می‌آیند.

10-از براکت فلاش استفاده کنید

فلاش اکسترنالی را به براکت فلاش (flash bracket) متصل نمایید تا چند سانتی بالاتر از لنز قرار بگیرد و سایه‌های موجود روی سوژه را به حداقل برساند. بهترین کادر ها از مکانیسم لولا یا محور استفاده می کنند تا شما بتوانید در عکس های پرتره یا عکس های با فرمت منظره (landscape) فلاش را حرکت دهید.


11-به سمت های دیگر هم توجه داشته باشید

تمام عروسی همیشه در مقابل شما شکل نمی‌گیرد. فرصتهای دیگر عکاسی که ممکن است در پشت شما رخ دهند را نیز در نظر بگیرید. شما باید از مسیر نگاه سوژه‌‌ها نیز این روز را ثبت نمایید، پس برای به تصویر کشیدن و ثبت خاطراتشان به آنچه نگاه می کنند، نگاه کنید.

12-به جزئیات توجه کنید

در کنار عروسی به جزئیات ظریف و کوچک نیز توجه نمایید. گاها جزئیات توسط مهمان‌های عروسی نادیده گرفته می‌شوند، ولی وقتی عکسی از روز عروسی را می‌بینند تمامی خاطراتشان زنده می‌گردد. پس به تمامی چیزهای اطرافتان توجه داشته باشید و بدون ترس از آن ها عکس بگیرید.

13-عکاسی از سطح پایین را امتحان کنید

از سطح پایین عکاسی را انجام دهید. روی دو پا ننشینید. چنین حالتی باعث عدم ثبات عکاسی شما می‌شوند و ممکن است اثر لرزشی حاصل از آن عکستان را خراب کند. اگر زمین خشک است بر آن زانو بزنید و یا اینکه دراز بکشید تا دوربین ثابت‌تر بماند.

14-یک لحظه صبر کنید

اجازه دهید تا دیگران عکسشان را بگیرند و وقتی که سوژه‌ها آرام بودند شروع به عکاسی کنید. ثبت عکس‌ها و ژست‌های رسمی خوب است ولی برای ثبت احساسات باید به دنبال لحظات شادی باشید عروس و داماد

15-کمی دانه (grain) اضافه کنید

کمی دانه یا grain به عکس جَو می دهد و عدم وجود فلاش توجه جمعیت را از روی شما بر می دارد. فلاش زدن حواس مهمان های عروسی را پرت کرده و توجه آن ها را روی شما قرار می دهد و شما این را نمی خواهید. با وجودی که افزایش ایزو برای عکاسی در نور کم نویز را افزایش می‌دهد، ولی به آنها کاراکتر می بخشد

16-عکاسی با لنز تله فوتو را امتحان کنید

لنزهای بلند شما را قادر می‌سازند تا از دور دست عکس بگیرید. همچنین این لنزهای افکت‌های بسیار جالبی برای عکس‌هایتان به همراه می‌آورند و می‌توانند حس دراماتیکی به عکس ببخشند. در هنگام استفاده از این لنزها باید در مورد لرزش حاصله از سنگینی آن احتیاط کنیدوازسه پایه استفاده کنید.

17-تعامل و دوستی با مسئولین مراسم

آنها کاملا از شکل درست انجام مراسم و کارها آگاهی دارند. مسئول برنامه می‌توانند شما را در جریان امور قرار دهد، پس با مشورت کردن با آنها می‌توانید در زمان درست در مکان درست آماده باشید.

18-سماجت ممنوع

اگر کسی نمی‌خواهد که عکسش گرفته شود تنهایش بگذارید. ثبت عکس افرادی که تمایلی به حضور در مقابل لنز ندارند، بی فایده است. آنها در عکس‌ها ناراحت به نظر می‌رسند و ممکن است باعث بی احترامی به آنها شوید.

19-شنیدن خنده

عروسی مراسم بسیار شادی است پس باید گوش‌هایتان را برای شنیدن خنده تیز کنید. عکس‌هایی که در آن افراد خندان و شاد هستند، خیلی زیبا به نظر می‌رسند پس از گوش‌ها و همچنین چشم‌هایتان برای مستند سازی جشن عروسی استفاده کرده

20-استفاده از باد

اگر هوا بادی است، زوج را به کنار آن برده و از حرکات آن ها عکاسی کنید. به طور ویژه برخورد نسیم به لباس عروس پویایی جالبی به عکس می‌بخشد و خطوطش با حرکت باد جریان می‌یابد. البته توجه داشته باشید که در زمان تعویض لنز از باد دور شوید .خانمهای که درشرق تهران هستن برای نزدیکتر بودن مسلما به آتلیه عروس در شرق تهران مراجعه میکنندوعروس خانمهای غرب تهران به آتلیه عروس در غرب تهران مامیتونیم برای گرفتن آتلیه اسپرت به آتلیه نزدیک محله خودمان مراجعه کنیم برای اینکه بهترین آتلیه عروس در تهران را ببینیم میتوانیم سرچ انجام بدیم.آتلیه عروس و داماد،آتلیه عروس و داماد در تهران،آتلیه عروس تهران در غرب و قیمت آتلیه عروس نیز حایز اهمیت میباشد




کلمات کلیدی : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

نوشتن يک نظر

نام :*
رايانامه:
متن نظر:*
تصوير امنيتي:*