سوپر زوم

  ویژگی زوم در یک پروژکتور می تواند به صورت دیجیتالی و یا اپتیکالی انجام شود



 سوپر زوم

یک پروژکتور دارای لنز زوم کمک می کند تا بدون نیاز به حرکت دادن پروژکتور،تصاویر را بزرگتر و یا کوچکتر کنید. ویژگی زوم در یک پروژکتور می تواند به صورت دیجیتالی و یا اپتیکالی انجام شود.زوم دیجیتال در یک پروژکتور ویژگی خوبی به شمار نمی رود و در ویژگی های معمولا اسمی از زوم دیجیتال برده نمی شود. اما زوم اپتیکال به عنوان یک قابلیت زوم ارجح در یک پروژکتور محسوب می شود.
برخی پروژکتورها از امکان زوم موتوردار برخوردارند که بدین صورت زوم پروژکتور با ریموت کنترل قابل تنظیم می باشد. زوم دستی  یعنی این که شما برای تنظیم زوم باید حلقه زوم لنز پروژکتور را به صورت دستی بچرخانید.
به پروژکتوری نسبت زوم ۲ اطلاق می شود که بزرگترین تصویری که ارایه می دهد،دو برابر کوچکترین تصویرش باشد. بنابراین نسبت زوم  به نسبت اندازه بزرگترین تصویر به کوچکترین تصویری که یک پروژکتور می توانید زوم نماید،گفته می شود. با وجود این که پروژکتورهایی که از محدوده نسبت زوم بالایی برخوردارند، به علت انعطاف پذیری زیادی که در موقع  قرار دادن پروژکتور دارند،بسیار جذاب به نظر می رسند اما، از آن جایی که می توانند بر میزان روشنایی و وضوح تصویر پروژکتور تاثیر بگذارد، ویژگی خوبی محسوب نمی شود.
لنز زوم: بالا به عناصر لنز بیشتری در آسانبل لنز مورد نیاز می باشد که باعث پیچیده تر و حساس تر شدن آن برای نداشتن فوکوس خیلی شارپ که می تواند توسط ساده ترین لنزهای با کیفیت بالا به دست بیاید،گردد. بنابراین به نظر ما نبود زوم  بهتر است و اندازه تصویر بر روی صفحه نمایش می بایست توسط محل قرارگیری و فاصله برد پروژکتور قابل تنظیم باشند. اگر شما ضرورتا به لنز زوم نیاز دارید،در نتیجه بدنبال کوتاه ترین لنز زوم ممکنه بروید و از آن جایی که روشنایی پروژکتور کاهش پیدا می کند 


کلمات کلیدی : , , , , , ,

نوشتن يک نظر

نام :*
رايانامه:
متن نظر:*
تصوير امنيتي:*