رسم و رسومات مراسم عروسی

 



چرا لباس عروسی را به رنگ سفید انتخاب می کنیم؟
رسم انتخاب لباس سفید برای عروس از دوران ملکه ویکتوریا مرسوم شد. رنگ سفید به عنوان نماد پاکی و بی گناهی و به نشانه احساس پاک به همسر برای لباس عروسی انتخاب می شد.این رنگ به عنوان رنگی مناسب و عالی برای لباس عروس انتخاب شده بود و تا به امروز ادامه یافته است.. 
کیک عروسی 
در گذشته نان توسط داماد خرد خرد شده و به نشانه ی برکت به سر عروس ریخته می شد . اما بعد ها توسط یک کیک پز فرانسوی کیک های تزئین شده برای عروسی و جشن ها جایگزین رسم ریختن نان شد و این رسم به فراموشی سپرده شد . 
دلیل پرتاپ دسته گل عروس در آخر مجلس چیست؟
پرتاب دسته گل به سمت دختر و پسرهای مجرد مجلس , یک رسم کهن و بسیار زیباست. این مراسم معمولا بعد از بریدن کیک و در اواخر مجلس برگزار می شود و بر این باورند کسی که موفق به دریافت دسته گل شود نفر بعدی خواهد بود که ازدواج می کند.. 
پاشیدن برنج بر سر عروس و داماد
رسم پاشیدن برنج بر سر عروس و داماد یک رسم باستانی و کهن است. زیرا برنج را نماد و نشانه ی برکت می دانند به همین دلیل بر این معتقدند که با ریختن برنج بر سر عروس و داماد زندگیشان سرشار از برکت و شانس خواهد بود. 
چرا حلقه ازدواج را در دست چپ می اندازند؟
در گذشته بر این باور بودند که انگشت دوم دست چپ با قلب رابطه مستقیم دارد و همچنین نشان دهنده ی احساسات و ایجاد حس خوشبینی در فرد است.به همین دلیل از آن زمان حلقه ازدواج را در انگشت دوم دست چپ می اندازند. 
ماه عسل ماه عسل رسمی است که عروس و داماد مدتی را در قالب سفر با یکدیگر می گذارانند.حدود چهار هزار سال پیش در بابل باستان رسمی بود که پدرعروس برای دامادش یک نوع نوشیدنی شیرین که از عسل تهیه می شده می داده و به همین دلیل به ماه اول بعد از ازدواج ماه عسل می گفتند.


کلمات کلیدی : , , , ,

نوشتن يک نظر

نام :*
رايانامه:
متن نظر:*
تصوير امنيتي:*