بستن کمر عروس

 



اگر چه رسم و رسومات عروسی در مناطق مختلف متفاوت است اما برخی از سنت های مشترک هم بین مناطق و اقوام مختلف وجود دارد
یکی از این سنت ها بستن کمر عروس توسط برادر کوچکتر داماد یا یکی از اقوام نزدیک است اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این سنت از چه سالی رایج شده , فقط مفهوم و دلیل این رسم است که مشخص شده.
بستن کمر عروس معمولا با یک بند یا روبان قرمز انجام می گیرد کسی که این روبان قرمز رنگ را به دست دارد دو مرتبه از دور کمر عروس بند را رد کرده و بار سوم آن را به کمرش می بندد. بعد از بستن کمر پدر عروس پول ویا سکه ای را به روبان قرمز وصل می کند که می گویند به عنوان آخرین پولی است که پدر عروس به دخترش در منزلش می دهد.
بعد از بستن کمر عروس نوبت به نشستن عروس روی صندلی اش است.که معمولا در این مواقع خواهران عروس یا اقوام نزدیک او روی صندلی نشسته و بعد از دریافت پول از عروس جای خود را به عروس می دهند.
در این سنت بعضی عروس خانم رسم دارند که کمرقرمز خود را نگه داشته و اگر فرزند اول آنها پسر شد تکه ای از روبان را برداشته و به سرشانه ی لباس فرزندشان وصل کنند و به آن پول آویزان کنند. 
امروزه هستند کسانی که موافق برگزاری این رسم و رسومات در مجالس عروسی خود نیستند , اما این سنت ها نشان دهنده ی فرهنگ ماست و اجرای آنها نوعی اصالت و زیبایی به عروسی شما می بخشد





کلمات کلیدی : , , ,

نوشتن يک نظر

نام :*
رايانامه:
متن نظر:*
تصوير امنيتي:*