تاریخچه ی لباس عروس سفید

 



در زمان قدیم نیز برای نشان دادن شادی و خوشحال بودن,عروس خانم ها پیراهنی به رنگ سفید بر تن خود می کردند. رنگ سفید رنگی سنتی و رایج است که برای لباس عروس پذیرفته شده اما به این معنی نیست که همیشه لباس عروس به رنگ سفید انتخاب میشده.
پوشیدن لباس عروس سفید از دوران ویکتوریا آغاز شده است. قبل ازآن عروس خانم ها با توجه به به موقعیت محلی و اجتماعی خود رنگ های متنوعی را برای لباس عروس خود انتخاب می کردند.
در آن دوران رنگ آبی نشانه ی پاکی و عفت بوده و رنگ سفید نشانه ی توانگری و ثروت و عروس خانم ها رنگ آبی را برای لباس عروس خود انتخاب می کردند. رنگ سفید در آن زمان معمولا برای مراسم سوگواری استفاده میشد و رنگ مناسبی برای جشن های عروسی سلطنتی هم نبود. ملکه ویکتوریا با بر تن کردن لباس سفید در عروسی اش, این سنت را بوجود آورد. درست بعد از این اتفاق بسیاری از زنان در آمریکا و اروپا از لباس عروس با رنگ سفید برای عروسی شان استفاده کردند و رنگ سفید رنگی مناسب برای جشن عروسی انتخاب شد و تا به امروز ادامه یافت. 


نماد رنگ های مختلف لباس عروس براساس اعتقادهای قدیمی 

بر تن کردن لباس سفید یعنی انتخاب صحیح و درست در زندگیتان
لباس عروس خاکستری یعنی برای زندگی مشترک به راه دور خواهید رفت.
پوشیدن لباس عروس سیاه یعنی آرزوی برگشت از زندگی مشترک را دارید.
انتخاب لباس عروس قرمز یعنی یعنی داشتن آرزوی مرگ
لباس عروس آبی یعنی در زندگی مشترک همواره صادق و راستگو خواهید بود.
لباس عروس به رنگ سبز نماد خجالت و شرم شما از دیده شدن است.
بر تن کردن لباس زرد یعنی از همسر خود خجالت می کشید.
لباس عروس قهوه ای یعنی به خارج از شهر برای زندگی خواهید رفت.


امروزه عروس خانم ها می توانند از هر مدل و سبکی برای لباس عروس خود انتخاب می کنند.یک پیراهن ساده و یا یک پیراهن مجلل و کار شده . مهم این است که در لباس خود زیبا به نظر برسید.


کلمات کلیدی : , , ,

نوشتن يک نظر

نام :*
رايانامه:
متن نظر:*
تصوير امنيتي:*