عجیب ترین مراسم عروسی در جهان

 



در اسکاتلند رسمی وجود دارد که باید قبل از مراسم ازدواج عروس را سیاه کرد. در این رسم اطرافیان باید بدون اینکه عروس خبر داشته باشد او را غافلگیر کرده و روی سرش مواد کثیفی مانند تخم مرغ, انواع سس,آب کثیف و مانند اینها بریزند. سپس عروس را دور شهر می چرخانند و به جاهای مختلف شهر می برند تا همه او را ببینند.
در اصل این کار را برای دور نگه داشتن عروس و داماد از چشم بد انجام می دهند. 

یک رسم کهن و عجیب در سوئد این است که عروس باید چندین سکه را در کفش خود با خود حمل کند. یک سکه طلا از طرف مادر عروس در کفش راست او و یک سکه نقره از طرف پدرش در کفش چپش قرار می گیرد و عروس خانم باید این سکه ها تا آخر مجلس با خودش حمل کند. 
این کار نشانه ی احترام دائمی عروس خانم به پدر و مادرش است. 

در کشور آلمان هم یک رسم بسیار جالب وجود دارد و آن شکستن تعدادی طرف و ظروف توسط اقوام عروس و داماد قبل از عروسی است. سپس عروس و داماد باید به کمک یکدیگر این ظرف های شکسته را جمع کنند و این کار به این معنی است که آنها در کنار هم به جنگ مشکلات زندگی می روند. همچنین اعتقاد دارند که انجام این کار برای عروس و داماد خوش یمن است. 

اما در کشور هند دخترانی که قصد ازدواج دارند در مراسم ویژه ی ازدواج مردی را مناسب خودشان انتخاب کرده و به کمر و سر او با عصا ضربه می زنند.
آنها باور دارند مردانی که مستحق ازدواجند پس طاقت ضربه های محکم تری را نیز دارند. 

در بسیاری از دهکده های کشور آلمان دوستان و یا آشنایان عروس و داماد , عروس را در محلی پنهان می کنند و داماد باید عروس را پیدا کند.
یک حرکت بسیار جالب دیگر این است که داماد همگی را به یک قهوه خانه دعوت میکند و پس از مهمان کردن همه به یک فنجان قهوه از مهمانان تقاضا می کند تا اورا در پیدا کردن عروس خانم یاری کنند. 

از دیگر مراسمات جالب در آلمان اره کردن تنه ی درخت توسط عروس و داماد فقط با دست راستشان برای سنجیدن مهارت های جسمانی آنان است.
اگر آنها از پس اینکار بخوبی برآیند نشان می دهند که زندگی مشترک خوبی خواهند داشت. 

در کشور چین هنگامی که موعد ازدواج فرا می رسد عروس و داماد باید روزی سه ساعت گریه کنند و در آخرین روز خانواده عروس و داماد و اقوام نزدیک آنها نیز باید به همراه آنها گریه کنند.


کلمات کلیدی : ,

نوشتن يک نظر

نام :*
رايانامه:
متن نظر:*
تصوير امنيتي:*